Brev:
Spiser ikke meget i løbet af dagen
15. november 2014
Alder:
12 mdr.
Spiser ikke meget i løbet af dagen
Hej Helen
Vi synes ikke vores datter på 1 år spiser særlig meget i løbet af dagen.
I dag lørdag stod hun op kl 6, hvor hun fik tilbudt havregrød, men spise ikke særlig meget max 4-5 skefulde. Hun fik tilbudt et rundstykke sammen med os, men igen spise hun meget lidt.
Formiddag fik hun en figenstang
Frokost fik hun lidt frikadelle, men fik tilbud rugbrød, kylling og frikadelle
Eftermiddag fik hun et knækbrød
Aftensmad fik hun meget lidt kød, men fik tilbud ris og grøntsager
Før putning fik hun tilbudt havregryn, men spiste max 3-4 skefulde
Hele dagen har hun drukket fint med letmælk og vand
Vi synes det er mærkelig, at hun ikke spiser mere, når hun er hjemme. Vi tilbyder hende en del forskelligt mad, som hun bla selv kan spise med fingerne.
Hos dagplejen spiser hun fint havregrød til morgenmad og øllebrød til frokost.
Har du forslag til, hvordan vi kan få hende til at spise mere hjemme?
Det skal lige siges, at hun nu bliver puttet uden amning og de sidste 3-4 nætter kun er blevet ammet en gang i løbet af natten. Vores mål er stadig, at hun ikke skal ammes om natten, men ved 3 tiden vågner hun er meget sulten.
Håber du kan komme med flere råd, så vi forhåbentlig kan komme et skridt mere frem.
Med velig hilsen
Anne-Mette